Referenties
Referenties

Open communicatie en snelle oplossingen, zoals Hoppenbrouwers dat gewend is

Tevreden medewerkers zorgen voor tevreden klanten. Geen loze uitspraak voor het moderne installatiebedrijf Hoppenbrouwers Techniek. Het management streeft naar een optimale werkomgeving voor alle medewerkers. Innovatieve werkmethodes, een open bedrijfscultuur met korte lijnen en goed geregelde voorzieningen zoals een fris en hygiënisch toilet. Want ja, ook de ruim 800 medewerkers van Hoppenbrouwers maken daar graag elke dag gebruik van. Dit bedrijf met 100 jaar ervaring, technische expertise en vakmanschap won niet voor niets de titel ‘Beste werkgever 2017-2018’.

Zeven vestigingen met sanitaire ruimtes waar van oudsher nog Vendor handdoekautomaten hingen en waar het contact via een tussenpersoon werd geregeld. Medewerkers die zelf naar winkel of groothandel gingen om verbruiksartikelen zoals zeep en toiletpapier te kopen. Toen Melanie Bennik begin 2016 als Leidinggevende Interieurverzorging in dienst kwam bij Hoppenbrouwers, zag ze dat er op dit vlak nog veel te verbeteren viel. Van de directie kreeg ze de vrije hand om de zaken efficiënter aan te pakken. Na een goed gesprek met en uitgebreid advies van een van onze accountmanagers, besloot ze om een directe samenwerking met Vendor aan te gaan. Geen tussenpersoon meer en geen geregel per vestiging. De oude automaten zijn inmiddels vervangen door nieuwe. Uniformiteit en met een gerust gevoel uitbesteden zijn nu de regel.

Voor de nieuwbouw in Udenhout in 2017 vroeg Melanie Bennik Vendor om mee te denken over de inrichting. “Vernieuwen en verbeteren; goede ideeën zijn hier altijd welkom. Zowel van eigen medewerkers als van leveranciers. Zo is hier alles steeds beter geregeld. Vendor kwam de nieuwe ruimte bekijken en heeft nauw met mij overlegd. Voor ons was het belangrijk dat de sanitaire ruimtes rust uitstralen. Vanuit haar expertise op het gebied van toilethygiëne heeft zij een heel compleet advies uitgebracht en daarop is de bestelling tot stand gekomen.”

“Vendor dacht met ons mee. Niet alleen over hun mogelijkheid om te verkopen, maar vooral over wat zou werken in onze omgeving.”

Een samenwerking die tijd en rust oplevert

“De samenwerking met Vendor levert ons een grote tijdsbesparing op en geeft veel rust,” aldus Bennik. Eens in de twee weken bezoekt Vendor alle vestigingen, waarmee verschillende afspraken zijn gemaakt over de voorraden. In Udenhout ligt bijvoorbeeld een maximum voorraad handdoekrollen en Dongen kiest dan weer voor een minimum hoeveelheid toiletrollen. Ook het verbruik is niet altijd gelijk; een paar keer per jaar is er tijdens een evenement sprake van een piekmoment. Met dit bestelsysteem heeft iedere vestiging steeds de noodzakelijke hoeveelheid voorraad, die netjes in de kast wordt gelegd.

“Ook de communicatie verloopt erg prettig. Eén contactpersoon bij wie ik voor alles terecht kan. Geen moeilijke procedures of dure woorden, maar gewoon een telefoontje als we iets nodig hebben of als er iets moet worden vervangen. Binnen een of twee dagen is er dan een oplossing.”

Ter plaatse de ruimte bekijken en pas daarna adviseren; de enige juiste volgorde om toilethygiëne optimaal te organiseren.

Hand in hand op MVO gebied

Wat betreft de invulling van duurzaamheid helpen Vendor en Hoppenbrouwers elkaar om stappen in de juiste richting te zetten. Sterker nog, in het verleden, toen Vendor haar eerste stappen op MVO gebied wilde zetten, bood Hoppenbrouwers een prettig klankbord. En nog steeds helpen beide bedrijven elkaar door bij nieuwe ideeën en producten open te staan voor een test in de praktijk. Ook dat geeft een tevreden gevoel en resulteert in een goede samenwerking buiten de gebaande paden.

“Wij zijn rechttoe, rechtaan. En zo gaan we ook het liefst met onze leveranciers om. Soepel en open. Dat sluit prima aan bij Vendor. Dat het duurzaam is, dat is mooi meegenomen!”