Referenties
Referenties

Op zoek naar hygiënische handdoeken

Natte rollen van gebruikte katoenen handdoeken lagen in de kast te wachten tot ze werden opgehaald door een leverancier. De vieze rollen lagen naast de schone rollen katoen en tegen de tijd dat de schone rollen aan de beurt waren, was de frisheid er al wel een beetje af. Het was de bodes van Gemeente Someren een doorn in het oog. In hun zoektocht naar een meer hygiënische oplossing voor de handdroging, belden ze met collega-gemeenten. Hieruit bleek dat vooral de IQ handdoekautomaat van Vendor tot grote tevredenheid stemde.    

 

“De IQ handdoekautomaat was de doorslaggevende factor in de keuze voor Vendor”

Bode Theo van Heugten is de hele dag in de weer, maar maakt graag even tijd om te vertellen over het Gemeentehuis in Someren en met name de toilethygiëne in het Gemeentehuis. “De IQ handdoekautomaat was echt doorslaggevend in de keuze voor Vendor. De zeep is bij andere leveranciers ook goed en ook zij hadden de leveringen goed op orde. Maar het verschil zit in hem in de oplossing voor de handdroging. Of beter gezegd in de rommel die andere oplossingen nalaten.”

“We hebben geen omkijken naar de voorraad én zitten nooit verlegen om een papiertje”

De IQ maakt simpelweg geen rommel in de toiletruimtes
“De IQ handdoekautomaat ruimt zijn ‘eigen rommel’ op. De automaat trekt de rol door en bij het bijvullen van de handdoeken halen we de gebruikte handdoeken er als één pakket uit. Bij het oud papier en klaar. Geen rommel. Ons gemeentehuis is onder architectuur gebouwd in de stijl van de Bossche School. Rommel op de vloer past daar niet bij, dat is zo zonde. Zo’n mooi gebouw moet je intact houden, goed onderhouden en schoon houden,” vertelt Theo, duidelijk met passie.

“Het Gemeentehuis is onder architectuur gebouwd. Daar past geen rommelige toiletruimte bij.”

De toiletgroepen in het Gemeentehuis van Someren zijn onlangs gerenoveerd. “Dat was hard nodig,” vertelt van Heugten, “en ook een uitdaging, want het intact houden van de Bossche School stijl is voor ons het uitgangspunt bij elke renovatie en verbouwing. Zo zijn bijvoorbeeld bij een renovatie de originele deuren behouden, maar uit functioneel oogpunt vastgezet. Nieuwe glazen deuren bieden met het gemeentelijk logo een open uitstraling. Sommige mensen vinden het gebouw somber, dat mag uiteraard, maar ik vind het mooi.”

“We hebben geen omkijken naar de voorraad én zitten nooit verlegen om een papiertje”

De Gemeente Someren houdt van netjes, dat mag duidelijk zijn. De Vendor serviceverleners sluiten hier mooi bij aan; gewoon netjes en vriendelijk. De zeep is goed en de luchtverfrissers ruiken lekker. Is er dan geen vuiltje aan de lucht? “Eigenlijk niet, nee. Wij zijn tevreden over Vendor, de producten, de service en ook het relatiebeheer. Helemaal aan het begin van de samenwerking klopte de inschatting niet meteen. Dit is opgelost met een andere frequentie van voorraadlevering en een aanpassing in het contract. Wij hebben één vaste contactpersoon, Niels de Louw, hij zorgt dat alles op orde is en blijft. Elke 2 weken komt er een serviceverlener langs, deze medewerker heeft een sleutel dus wij hebben er geen omkijken meer naar én zitten nooit verlegen om een papiertje.”

“Het Gemeentehuis is onder architectuur gebouwd. Daar past geen rommelige toiletruimte bij.”

“Na elk bezoek ontvangen we een overzicht van het verbruik, de voorraad, de kosten en eventueel verleende servicebeurten. Bij de vorige leverancier hadden we te maken met drie verschillende partijen; 1 voor de voorraad, 1 voor het omwisselen van de hygiënebox en weer een andere voor de rekening. Bij Vendor wordt dit allemaal door 1 partij geregeld; wel zo praktisch. En overzichtelijk.”

Vendor: Smart solutions, happy people

Met de ‘smart solution’ van Vendor zit het met de IQ kortom wel goed. En hoe zit het met de ‘happy people’? “Je moest eens weten hoe happy ik ben, als ik naar het toilet kan.”, grapt bode Theo. “Zeker als de nood hoog is.”