Nieuws
Nieuws

Willemsen en Vendor werken al 40 jaar samen

Wie door winkelcentrum De Klanderij in Enschede loopt, kan het openbare toilet – officieel public washroom genoemd – niet ontgaan. Een blik naar binnen onthult een fraaie en fris oranje ogende gang met op de muur groot het opschrift ‘Welkom’. En daar gaat het om bij Vendor, leverancier op het gebied van toilethygiëne en exploitant van een keten van vergelijkbare washrooms: “Toiletbezoek moet een ontspannen en prettige aangelegenheid zijn”, aldus Perry de Jong, die verantwoordelijk is voor de partners van Vendor.

Een van die partners is Willemsen Schoonmaakorganisatie, die voor de Klanderij-washroom verantwoordelijk is voor de schoonmaak en hospitality. “Willemsen staat borg voor de kwaliteit die wij beogen en vormt een verlengstuk van Vendor. Een uitstekende samenwerking, die gebaseerd is op vertrouwen en loyaliteit over een weer”, zegt De Jong. “Willemsen en Vendor  hebben aan een half woord genoeg om elkaar te begrijpen en te doen wat we van elkaar verwachten.”

Zeer lange samenwerking

Willemsen en Vendor zijn al zo’n veertig jaar partners en dat lange samenwerkingsverband is volgens De Jong goed te verklaren: “Het belangrijkste is dat Willemsen een écht betrouwbare partner is. De basis daarvan zit in het feit dat Theo en zijn mensen werken op basis van vertrouwen bij hun klanten. Daarnaast is Willemsen een gedegen familiebedrijf dat een veel kennis en expertise in huis heeft. Niet minder van belang is het grote netwerk van Theo, dat ook ten goede komt aan Vendor.”

Gemeenschappelijke delers

Een van de vele toiletartikelen die Vendor levert, zijn automaten en dispensers voor zeep, handreiniging en dergelijke. “Hiervoor hebben wij een bruikleenconcept ontwikkeld. Dit houdt in dat wij bedrijven kosteloos automaten en dispensers in bruikleen aanbieden. Willemsen is voor dit concept de intermediair in Twente en dat levert zowel voor Vendor als voor Willemsen nieuwe klanten op.”

Die klanten maken dan ook gebruik van de andere producten van Vendor. De Jong: “Een van die producten is het unieke handdroog-systeem, dat voor zowel de klant als voor Willemsen eenvoudig is in het gebruik, wat weer bijdraagt aan de volledige ontzorging van onze klanten. En dat werkt: “Wij meten de klanttevredenheid op meerdere momenten in het service-traject. De uitkomsten daarvan zijn grotendeels zeer positief – er lopen hoegenaamd geen klanten weg – en dat komt het partnerschip tussen Willemsen en Vendor ook weer ten goede”, besluit De Jong.

Dit artikel is eerder verschenen in een speciale jubileumuitgave vanwege het 80-jarig bestaan van Willemsen Schoonmaak.