Referenties
Referenties

Nieuw hoofdkantoor KPMG België straalt prestige uit tot in de toiletruimtes

Het nieuwe Belgische hoofdkantoor van KPMG in Zaventem straalt klasse en moderne perfectie uit. Een reflectie van de service, het kwaliteitsadvies en actuele kennis op het gebied van belasting-, audit- en accountancydiensten, waarmee KPMG het vertrouwen van haar cliënten heeft gewonnen. Het plaatje van de prestigieuze nieuwe locatie is compleet met de frisse toiletruimtes met luxe afwerking die Vendor, specialist in toilethygiëne, hier heeft geïnstalleerd.

  • Plaats Zaventem
  • Sector Corporate
  • Land België
  • Opgeleverd 2018

Vertrouwen in perfectie, elke dag, voor iedereen

Na een jarenlange samenwerking op verschillende locaties had KPMG België er alle vertrouwen in dat Vendor de toilethygiëne in het nieuwe pand tot in de puntjes zou verzorgen. Op elk moment een schoon en fris toilet, voldoende papier, zeep en handdoekjes, een minimum aan afval. Voor ieder van de 750 medewerkers, maar ook voor de minstens 100 bezoekers die dagelijks worden ontvangen. Op de dagen dat er evenementen of seminars worden georganiseerd, kan dit bezoekersaantal oplopen tot 250 mensen. Omdat de gekozen IQ-handdroogautomaten op elk moment bijvulbaar zijn, zelfs voordat ze leeg zijn, blijven ook tijdens deze high traffic momenten de toiletten tip top in orde. “Dat heeft grote prioriteit,” aldus Ingrid Sitters, Director Facilities bij KPMG. “Want het klinkt misschien banaal, maar als er iets storend is of voor een deuk in het imago kan zorgen, dan is het een onverzorgde sanitaire ruimte, waar de bezoeker zonder papier, zeep of mogelijkheid tot handdroging zit.”

“Het is belangrijk om geen grote afvalberg te creëren als dit niet nodig is. En het milieu zowel op korte als op lange termijn te respecteren. In Vendor herkennen wij een leverancier met dezelfde MVO gedachte.”

Enthousiast over testen van innovatieve producten

Ingrid Sitters ziet de inzet van het Vendor Smart Washroom concept als dé oplossing voor de kantoorzone waar grote aantallen bezoekers voor piekmomenten zorgen. “De slimme en communicerende dispensers stellen onze schoonmaakdienst in staat om direct sturing te geven wanneer het bijvullen van een dispenser noodzakelijk is om leegstand te voorkomen. Hiermee voorkom je ontevredenheid bij de toiletgebruiker én het maakt een nóg efficiëntere planning en uitvoering van de schoonmaakwerkzaamheden mogelijk. Het facilitaire management platform werkt middels een handige app waarmee zowel ikzelf als de schoonmaakdienst continue inzicht heeft in de actuele situatie.”

"Met het Smart Washroom concept van Vendor kunnen wij voor iedere toiletbezoeker een schoon en hygiënisch toilet garanderen."

Kwaliteit en service staan voorop

KPMG heeft gekozen voor de tijdloze elegantie van de Black Vision lijn. Chique en toch robuust, bestand tegen veelvuldig gebruik. Opmerkelijk is dat KPMG er in dit nieuwe pand, dat aan hen wordt verhuurd door een projectontwikkelaar, voor koos om zelf te investeren in de inrichting van de toiletruimtes. Omdat zij dit zo goed en compleet mogelijk wilden aanpakken. Alles is ingericht met de bedoeling om comfort uit te stralen. De robuuste Black Vision dispensers passen hier perfect bij.

Een goede technische service begint al tijdens de installatie. Om de nieuwe toiletruimtes netjes en onbeschadigd te houden ten tijde van de bouw, zorgde de installateur van Vendor ervoor dat de ruimtes steeds netjes werden afgesloten, ook tijdens de lunchpauzes. Bij de ingebruikname van het gebouw kregen de medewerkers van de schoonmaakpartner van KPMG, ISS, allemaal een werkinstructie van een Vendor medewerker. Zij voeren hun schoonmaakrondes uit in de ochtend. ’s Middags volgt nog een controleronde om er zeker van te zijn dat alle zeep-, toiletpapier- en handdoekdispensers goed zijn gevuld. De instructie wordt op verzoek herhaald als er nieuwe mensen in dienst komen bij ISS. Een service die Vendor graag levert voor haar klanten.

“Vendor heeft haar expertise hier goed laten zien.”

Goed contact en een fijne samenwerking

Ingrid Sitters: “Wij kiezen op basis van kwaliteit en service. Alles op het gebied van toilethygiëne moet tot in de puntjes geregeld zijn. Het advies van de accountmanager heeft een grote rol gespeeld; samen ter plaatse de beste oplossingen bedenken, want de sanitaire ruimtes moeten nog een lange tijd meegaan! Een goed contact en een fijne samenwerking, met producten en service van een hoge kwaliteit. Als de prijs marktconform is, dan is de beslissing snel gemaakt.”